Dag 23: Pismo Beach

19 augustus 2017 - Pismo Beach, California, Verenigde Staten

Vandaag een rustdag in Pismo Beach. De wekkers gezet om het ontbijt niet mis te lopen. Die moeite hadden wij ons kunnen besparen! Het ontbijt was zeer beperkt, zag er niet fris uit, veel was al niet meer aanwezig en het smaakte ook niet lekker. Vergelijken met een gaarkeuken is niet eerlijk, want dan beledig ik de gaarkeuken. Geen wonder dat het ontbijt gratis is! Morgen gaan wij ergens anders ontbijten.

Het statief uit de hotelkamer gehaald en in de auto gestapt om wat van de omgeving te zien. Eerst nog de tank gevuld; benzine is hier erg duur, $3,50 per gallon. Net zo duur als in Death Valley!

Wij besloten (lees: ik) naar Morro Bay te gaan. Daar is in ieder geval meer te zien en te doen dan in Pismo Beach. In een goed half uurtje waren wij in Morro Bay. Onderweg een mooi landschap met veel hoge heuvels en af toe uitzicht op de oceaan. Het gras was overal verdord en geel. Toch een heel ander landschap dan wat noordelijker.

Morro Bay was niet bijzonder groot, eigenlijk nog kleiner dan Pismo Beach. De atmosfeer was echter veel beter. Hier is een haven waar een flink aantal vissersschepen liggen. Ook ligt hier een hele grote rots net in de baai (en dat schijnt een trekker voor de toeristen te zijn).

Met de auto zijn wij bijna stapvoets door Morro Bay gereden. Eerst helemaal linksaf naar de plezierhaven. Daar zagen wij een zeeotter in het water! Erg leuk om te zien en voor ons onverwachts, gezien het kleine leefgebied van de zeeotters. Toen wij vervolgens de andere kant (noordelijk) zijn gereden over de boulevard en wij uitkwamen bij de grote rots (niet te missen uiteraard), stonden wij voor een verrassing!

Een hele kolonie zeeotters was in de baai aanwezig en lag met grote aantallen in het water hun ding te doen.

De auto geparkeerd (tussen de vele andere auto’s) en ons vergaapt aan de zeeotters. Wij waren niet de enigen, want hele horden mensen stonden aan de waterkant te kijken. Veel opnamen gemaakt (video) vanaf statief. Ik ben benieuwd hoe deze geworden zijn (mijn laptop is defect, dus kan deze niet terug zien). Sanne heeft ook de nodige opnames gemaakt met onze Panasonic Bridgecamera.

Na een goed uur besloten wij onze apparatuur op te bergen. Wij hadden nu alles wel gezien en meegemaakt wat hier te zien was. Terug naar de auto en terug naar de snelweg. Via dezelfde route terug naar Pismo Beach.

Vlak bij ons hotel waren veel winkels en daar hebben wij bij een grote versmarkt diverse boodschappen gehaald, zodat wij in onze hotelkamer lekker kunnen eten (vanmiddag, vanavond en morgenochtend). Daarna bij onze favoriete winkel (Yeah!) nog lekkere koele verfrissing gehaald.

Ons hotel lag op een steenworp afstand, dus daar waren wij dan ook snel. De boodschappen uitgepakt en direct wat gevulde eieren gegeten (waren wat zuur, maar smaakten wel lekker). Vervolgens hebben wij de rest van de dag vrij en blijven lekker op onze hotelkamer uitrusten voor de langere autorit van morgen.

Vanmiddag heb ik Razer software op mijn Apple Laptop gezet om de muis te kunnen gebruiken van Sanne. Dat was een grote fout! Na de installatie wilde mijn computer niet meer opstarten! Met een beperkte internetsnelheid ben ik enkele uren bezig geweest om mijn computer weer aan de praat te krijgen, maar tevergeefs. En omdat ik geen time-machine schijf bij mij heb, kan ik ook geen backup terug zetten. Ik heb hard zitten vloeken, de letterlijke tekst zal ik maar niet op dit reisblog zetten. Thuis kan ik een backup terug zetten. Dit betekent wel dat ik geen foto’s en video’s meer kan backuppen voor de laatste dagen.

Niet fijn en erg teleurstellend.

Gelukkig werkt bootcamp nog wel en kan ik aan de Windows kant in ieder geval het reisverhaal uittypen en op de site zetten. Om dit met mijn iPhone te doen was geen optie geweest.

De geheugenkaarten de komende dagen niet formatteren en dan thuis alsnog de data overzetten op mijn schijven.

Voor de paar foto’s op het reisblog heb ik de SOOC JPEG (voor dummies: straight out of camera) gebruikt. Ik vind dit verschrikkelijk, maar een andere optie heb ik niet. Dan hebben de lezers in ieder geval een beetje een beeld (letterlijk).

Morgen gaan wij de laatste afstand rijden, van Pismo Beach naar Los Angeles. Nog een redelijk eind (zeker qua tijd, namelijk minimaal 3 uur rijden). Op tijd opstaan en dan hopelijk nog wat tijd beschikbaar om in Los Angeles wat te doen morgen.