Dag 13: Las Vegas

9 augustus 2017 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Een lekker lange nacht gehad. Alleen wel in 2 stukken geknipt.

Ging om 3 uur ’s nachts mijn telefoon af, ondanks mijn niet-storen instelling op mijn iPhone. Was een man van de Rabobank die iets van mij wilde weten voor een afspraak. Slaapdronken wat met hem gesproken. Na het gesprek vertrouwde ik het toch niet en heb met mijn eigen bank gebeld (daar was het 12 uur ’s middags); zij konden mij gelukkig gerust stellen. Telefoongesprek was correct en verslag stond al in hun systeem van mijn gesprek zonet. Een half uur later ben ik weer in slaap gevallen (en Sanne ook). Lekker uitgeslapen tot bijna 11 uur ’s ochtends.

Leermoment: niet-storen instelling iPhone houdt geen rekening met andere tijdzones waarin ik verblijf. Feedback geven aan Apple, dit moeten zij aanpassen.

Maar goed, zowel Sanne als ik waren goed uitgerust. Op ons gemak ons voorbereid en naar Marilyn’s Cafe gegaan en daar uit de uitgebreide breakfast card wat gekozen. Heeft ons prima gesmaakt en was niet al te duur. Om daar te komen moesten wij wel door het casino heen! Hun verdienmodel is heel erg duidelijk: mensen verleiden tot leegmaken van hun (digitale) portemonnee. Voor het gemak stonden er diverse ATM’s onder handbereik mocht het chartale geld op zijn! Wij zijn echter ongevoelig voor gokken en konden dus zonder problemen heen en terug lopen.

Wij hadden het plan om naar de strip te lopen (want op loopafstand). Het was buiten echter 43 graden Celcius en niet echt fijn. Dus verandering van plan: wij nemen de auto (lekker decadent en heel Amerikaans) en gaan over de strip rijden, daarna nog naar Blick (tekenwinkel) en op de terugweg proberen wij een winkelcentrum aan de strip te bereiken voor een bezoek aan Apple en Leica Store.

Onderdelen 1 en 2 zijn gelukt (strip en Blick).

De strip was extreem druk, buitengewoon decadent en over the top gebouwd. Sanne en ik waren allebei niet onder de indruk. Ik vond het wel leuk om een keer met eigen ogen te hebben gezien, maar had geen enkele behoefte om mij in persoon op de strip te begeven. Dit is een kant van de maatschappij waar ik geen band mee heb (decadent, verspillend, respectloos en geen oog voor elkaar). Het ene bord was nog groter en schreeuweriger dan het andere bord. Het geflikker van lichten probeert je aandacht te trekken. Op alle mogelijke manieren wordt je geprikkeld om mee te doen aan de consumptiemaatschappij. Echt niet mijn ding!

Wij zijn gauw doorgereden naar de Blick winkel (vele mijlen buiten het centrum; ofwel downtown Las Vegas). Net zoals in New York een hele mooie winkel met heel veel mooie spullen. Helemaal een winkel voor Sanne. Uitgebreid en rustig rondgekeken maar niets gekocht (koffers zitten al vol).

Daarna bij de PetSmart gekeken. Dit is een hele grote dierenwinkel welke ook allerlei dieren zelf verkopen. Wij zagen o.a. slangen, hagedissen, een kameleon, parkieten, papegaaien, vissen. Ook verwaarloosde katten die een nieuw tehuis zoeken. Nu weten wij dan eindelijk hoe een PetSmart eruit ziet.

Daarna boodschappen gehaald bij de Walmart; in het bijzonder 20 pond ijsblokjes voor de koelbox. Als verfrissing hebben wij iets lekkers gehaald bij de Starbucks!

Vervolgens hadden wij alleen nog bezoek aan Apple en Leica Store op de planning staan. Wij hebben de strip twee en een halve keer gereden op zoek naar parkeerplekken. Nergens ook maar iets gezien waar iemand zijn auto kan parkeren, anders dan de hotels zelf. Op een gegeven moment was ik het wel zat, als ze mijn geld niet willen hebben, dan niet! Dus lekker naar het hotel gegaan!

Sanne en ik besloten om geen pogingen meer te doen om naar de winkels te gaan. De Apple store en Leica Store zijn natuurlijk niet wezenlijk anders dan de andere stores waar we al geweest zijn. En daarbij in San Francisco zitten deze winkels ook.

De atmosfeer in Las Vegas vinden Sanne en ik allebei niet heel prettig. Te gejaagd, teveel belust op geld verdienen. Geheel anders dan het grotere New York, waar Sanne en ik ons wel thuis voelen. De omvang van de stad zegt dus niet alles.

Wij hadden allebei wel zin in een fatsoenlijke maaltijd, dus zijn wij richting Casino gegaan. Eerst bij de Italiaan gekeken, menukaart was veel te chique; ik had het idee dat ik een smoking zou moeten aantrekken. De dame bij de ingang keek mij ook sterk afkeurend aan met mijn korte broek en poloshirt met grote rugzak achterop. Nee, zo’n zaak gun ik geen klandizie!

Dan doorgelopen naar Marilyn’s Cafe, waar wij die ochtend een goede ervaring hebben gehad. Ook nu weer een goede ervaring gehad. De keuze op de menukaart was prima en de prijzen waren heel behoorlijk. Lekker gegeten en met een (veel te zacht) ijsje afgesloten.

Terug naar de hotelkamer en nog even dit verslag schrijven. Vandaag geen enkele foto genomen, dus dat scheelt nu met het avondritueel enorm in de tijd.

Morgen willen wij op tijd opstaan, ontbijten en daarna naar de Hooverdam. Daar kijken wij beiden naar uit.

1. Rob:
    10 augustus 2017
    Geen foto's? Da's wel even wennen hoor :). Maar dat maak je vast goed met fraaie foto's van de Hoover-dam! Ik ben erg benieuwd!
  2. Bart:
    10 augustus 2017
    @Rob
    Geen foto's, want niets gezien dat de moeite waard was om fototoestel uit rugzak te halen ;-)
    Al verwacht ik vandaag bij de Hooverdam dit wel te doen.
  3. Caitlin:
    11 augustus 2017
    Tja, dat is dus Las Vegas. Plastic fantastic en net zo vluchtig als een waterdruppel op het asfalt daar.
    Nog wel bij het fonteinspektakel gekeken?
  4. Bart:
    12 augustus 2017
    @Caitlin
    Nee, niet bij fontein gekeken. Deze was pas 's avonds en wij waren wel klaar met The Strip ;-)
  5. Martin:
    12 augustus 2017
    Niet-storen kan worden onderbroken door oproepen van favorieten en door herhaalde oproepen (binnen 3 minuten). Heb je deze instellingen goed staan? Een bug op de iPhone van dit kaliber is vrijwel uitgesloten ;-)
  6. Bart:
    13 augustus 2017
    @Martin
    In Nederland werkt deze instelling foutloos. Standaard gaat deze optie bij mij aan; past zich keurig aan aan Amerikaanse tijd. Dan zou Rabobank mij binnen 3 minuten 2x moeten hebben gebeld. Mijn historie laat dit niet zien. Dus ik denk toch een bug bij het machtige Apple.