Dag 20: San Francisco (Golden Gate Bridge)

16 augustus 2017 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Voor vandaag geen wekkers gezet. Sanne was aan een rustdag toe, en dat klonk mij ook wel prettig in de oren. Toch werd ik al rond 7 uur wakker. Sanne heeft het volgehouden tot half een.

Uitgerust (voor nu) hebben wij toen onze rugzakken weer op de rug gedaan en hebben bij het hotel een yellow cab genomen naar het Visitor Center van de Golden Gate Bridge. Het was al vrij druk, maar het weer was erg goed. Temperatuur was prettig, rond de 22 graden, licht briesje en veel zonneschijn. Hier een klein ontbijtje gegeten bij een cafe (stelde niet zoveel voor).

Op het gemak hebben wij de Golden Gate Bridge in ons opgenomen. Vanuit elke beschikbare hoek. De foto’s spreken voor zich. Sanne vond de brug nog steeds niet erg imposant; ik neig haar mening te delen. Wel een mooi gezicht.

Wij hebben het voetgangerspad gelopen helemaal naar Fort Point (onderaan in de buurt van de zuidelijke pijler). Onderweg een mooi aangelegd terrein gezien, met veel groen en bloemen. Ook prachtige, grote bomen vlak bij de oceaan kust.

Beneden aangekomen hebben wij ons lang vermaakt met de golven die tegen de kust sloegen en flink veel water in de lucht veroorzaakten. Geprobeerd deze op foto vast te leggen, met wisselend succes. Vanwege de onvoorspelbaarheid van de golven (althans het breken op de kust), werden wij allebei op verschillende momenten even flink nat. No guts no glory!

Bij Fort Point zelf nog uitgebreid de omgeving op ons in laten werken. De lucht is alleen niet zilt! Op Vlieland ruik je altijd zilte lucht, hier in San Francisco merk je eigenlijk niet dat het water zout is.

Inmiddels hadden wij er toch al weer een aantal uren op zitten en was het bijna 5 uur pm. Wij hadden het allebei wel gezien voor vandaag (morgen weer een reisdag) en wij besloten met een cab terug te gaan naar het hotel.

Door een Veteran Cab werden wij naar het hotel gebracht. In het hotel even mijn lange teennagels geknipt (lopen begin zeer te doen) en Sanne even van kleding gewisseld. Vervolgens naar de Bank of America gelopen en geld uit de muur getrokken. Vervolgens bij een Subway ons avondeten genomen en toen weer terug naar het hotel.

Wij zijn klaar met San Francisco en zijn blij dat wij morgen weer met onze eigen (huur)auto verder gaan. Wat wij wilden zien hebben wij gezien. Een langer verblijf hier hoeft van ons niet.

Wel merken wij allebei dat wij een dergelijke roadtrip niet gewend zijn. Inmiddels zijn wij ruim 20 dagen onderweg (bijna 3 weken) en ons eigen huis (met alle voorzieningen) begint toch steeds meer te trekken. Ook missen wij het contact met familie en vrienden thuis vanwege het grote verschil in tijdzone. Toch genieten wij wel met volle teugen van onze reis door Amerika!

Op tijd naar bed, want morgen vroeg opstaan. Na het ophalen van onze auto gaan wij dan naar Santa Cruz. Wij proberen om morgen dan ook het aquarium bij Monterey te bezoeken (want die dag daarna hebben wij daar geen tijd voor).

1. Caitlin:
    19 augustus 2017
    Hm, begin een idee te krijgen waar misschien de oorzaak van het verschijnsel "Bigfoot"-sightings in de staat Washington vandaan komt... ;-)
  2. Bart:
    19 augustus 2017
    @Caitlin
    In my defence: Ik ben nooit in de staat Washington geweest, dus it wasn't me!
    En aangezien mijn tenen nog aan mijn voet vast zaten en deze weer in een schoen zat, zal de afdruk toch belangrijk afwijken van de vermeende Bigfoot ;-)